lördag 10 september 2011

Dags att dra...

Nu faller mörkret, kyla och ännu en motbjudande vinter kommer allt närmare. De två senaste vintrarna har varit rent människofientliga, och med tanke på rönnbärens tidigt klarröda färg i höstupptakten, kan man befara en tredje på raken. Eftersom jag inte finner mig tillrätta i arktiskt klimat, drar jag iväg söderut, till mitt boende på subtropiska breddgrader. Det skall bli skönt att lämna den svenska ankdammen för ett bra tag, av ett annat skäl också. Nämligen att slippa vara ofrivillig betraktare av det Pk-elände, som sjuklöver-alliansen och deras svansviftande lydtrupper, gammelmedia, trycker på det svenska folket. Nu blir det nätmedia som Al-Jazeera, CNN och BBC World som huvudsakliga nyhetskällor. Fulmedia i Svedala lämnar jag huvudsakligen därhän närmsta halvåret, enbart lokalblaskan kommer att få sporadiska besök. Plus mina blogg-/nätforum, självklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar