lördag 27 september 2014

Varannan flykting söker asyl i Malmö




Anhopningen av asylärenden tvingar Migrationsverket att införa sjudagarsvecka. För 200 anställda i Malmö blir lördagar och söndagar vanliga arbetsdagar.

I en soffgrupp sitter familjen Rihawi från Latakia. De har just anlänt hit från norra Syrien. Resan gick via Turkiet, Grekland och Italien.
– Vi har flytt av fruktan för vad som kan hända mig, min fru och våra två söner. Jag anhölls utan skäl av armén bara för att jag är sunnit, säger Ziad Rihawi, lärare i arabisk litteratur.
Hustrun Fatima har läst samma ämne.
– Jag vill fortsätta mina studier här. Först vill jag läsa svenska, därefter avsluta mina litteraturstudier, säger hon.
1. Dublin-förordningen åsidosatt. Det skall inte vara möjligt att 'åka taxi' genom Europa, för att nå invällarparadiset Sverige.
2. Uppenbart att det är välbeställda människor som kommer. Dom har en välburgen tillvaro i sina hemländer, men använder sina förvärvade slantar, att anlita människosmugglare, för att ta sig till Absurdistan. Efter PUT, så kommer anhörig-invällar-tsunamin, samt att 'först-ankommande' ofta återvänder till sitt hemland. 
Belönade med höga bidrag från våldtagna äktsvenskar, via Fredrik Reinfeldt's och Miljöpartiets 'gåva' till svenska folket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar