måndag 24 november 2014

Marcus Birro sparkas från Expressen

Författaren Marcus Birro har fått sparken från Expressen. Anledningen är att han riktade kritik mot kvällstidningen i en intervju med den invandringskritiska podden "Radio Länsman".

Det var i helgen som Birro deltog i Radio Länsman för att berätta om den rad av dödshot han utsatts för efter att ha kritiserat islam.

Sent på söndagskvällen fick han ett samtal från en av sina chefer på Expressen, som meddelade att han hade fått sparken, skriver Marcus Birro på sin blogg.

Anledningen är att han under intervjun med Radio Länsman riktat kritik mot den vänsterliberala tidningen. Han hade bland annat berättat hur Expressens chefer försökt stoppa honom från att skriva om frågor som Gud eller abort, och att han inte fick något som helst stöd från tidningen när han utsattes för dödshot.

– Vi har haft möten där vi förklarat att det inte är okej att prata om tidningen så där, förklarade chefen.

"Det hela känns lite overkligt. Här har vi alltså en av mina chefer som ringer upp mig mitt i natten för att berätta att de ser allvarligt på att jag sagt något kritiskt om tidningen jag jobbar på. När bytte Expressen namn till Pravda?" skriver Marcus Birro.

Han tänker nu dra saken vidare.

"I mitt kontrakt står det ingenting om att jag inte får kritisera tidningen. Det står ingenting om att jag inte får medverka i intervjuer i tveksamma sammanhang. Det står en del om andra tidningar jag inte får skriva för men ingenting om det jag just fått sparken för. Jag tänker dra det här vidare. Det lär inte ändra någonting men jag tänker slåss för mina rättigheter", skriver Birro på sin blogg.


Källahttp://www.friatider.se/marcus-birro-f-r-sparken-fr-n-expressen
Källa 2http://www.exponerat.net/expressen-sparkade-marcus-birro-efter-han-intervjuats-av-exponerat/
Källa 3: http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/2014/11/marcus-birros-avsked.html
Källa 4http://www.d-intl.com/2014/11/24/kronika-jag-vill-inte-leva-i-ett-land-dar-man-inte-far-ha-asikter/
Ref: Dagens citat - Thomas Mattsson, kriminell chefredaktör ex-Pressen

-------------------------------

De s k *åsiktskorridoren* har nu statur vridet sugrör.  ex-Pressen är det vidrigaste sammanbrottet inom hela gammelmedia-sektorn. F d blåslampa i r*ven på etablissemanget, nu en kulturmarxistisk boulevard-produkt, som intes duger att torka stjärten med efter toalettbesök. En sorglig Pk-progagandistisk lögnprodukt, det blir bästa firar-cahmpagnen den dag då skräpet faller ihop i kk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar