lördag 9 maj 2015

Islam - världens farligaste religion?

- Jag är livrädd för islam. Och jag skäms inte. Jag är inte särskilt lättskrämd. Islam - är det något att vara rädd för? Ja, jag menar faktiskt det.

Islam är inte som andra religioner. Den är inte bara en from religion. Den är även en politisk ideologi. En grym, odemokratisk ideologi.

Titta på världen! Överallt, nästan, där människor strider, bråkar, slåss, förtrycker, spränger och dödar varandra är det muslimer på den ena eller på båda sidorna. Ja, så är det! Vilka blir självmordsbombare? Muslimer! De är hjärntvättade. De tror att de, efter döden, kommer till paradiset, där 72 jungfrur väntar på dem. Jungfrur som efter varje nyttjande åter blir jungfrur! Vad är det om inte hjärntvätt och vidskepelse?

Otroligt nog så kan även unga svenska män och kvinnor bli förälskade i denna grymma religion. De blir förryckta och blinda för den mörka sidan av islam. De ser bara den fina sidan. Mördarna och terroristerna har inte den "rätta" islam, påstår de. De måste låtsas, även inför sig själva. De orkar inte se den otäcka verkligheten.

Det tycks främst vara unga sökare, som faller för islam. Många unga flickor bloggar om sin förälskelse i islam. Det är kuslig läsning. De blir som förtrollade, fångade och förvandlade. Vad är det i islam och Koranen, som kan trollbinda människor så? Människor som är födda fria?

Det är detta okända som är så skrämmande. Jag skäms inte över att jag är livrädd för islam.

- Du har inte läst Koranen, utbrister de förälskade konvertiterna, lär dig mer så ser du att islam är frid och kärlek! Min islam är underbar och vacker! Det fula du pratar om är inte islam!

- Jo, tyvärr! Även den mörka sidan är islam.

Jag kan bara skaka på huvudet över konvertiternas protester. Ju mer jag läst, ju mer jag studerat om islam, desto räddare har jag blivit. Jag påstår att de förälskade konvertiterna är de som borde lära sig mer. Det räcker inte att känna till den fina sidan. Det är självbedrägeri att tro att mördarna har "fel" islam. Det finns bara en enda islam. Och den är barbari, rent barbari. Men barbariet förnekas av de muslimer som själva inte har blod på sina händer.

Islam härstammar från 600-talet och har, till skillnad från kristendomen, inte moderniserats sedan dess. Det är nämligen förbjudet att ändra på islam. Människor får inte ändra på Allahs heliga ord. Det värsta brott en muslim kan begå är att lämna islam. Straffet är döden. Att döda en otrogen är inte mord. Att döda sin dotter som haft otillåten kontakt med en man är inte heller mord. Det är att återställa familjens heder. Straffet, om det blir något, kan vara att böta en summa pengar.

Jag påstår alltså att islam är världens farligaste religion och politiska ideologi. Och Koranen är världens farligaste bok. Därför är det friskt och sunt att frukta detta. Jag är en frisk islamofob. Det skäms jag inte för.

Källa: http://tankesmedjanfeminix.blogspot.se/2009/10/islam-varldens-farligaste-religion.html

“They are not neutral, they’re on the enemy’s side”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar